صنایع غذایی  از  قطع برق مستثنی شوند


: 4927

رئیس کانون صنایع غذایی ایران با تاکید بر اینکه باید صنایع غذایی از سیاست قطعی برق مستثنی شوند، نسبت به سلامت مواد اولیه صنعت غذا بر اثر قطعی برق در مرحله ساخت هشدار داد.

محمدرضا مرتضوی، اظهار کرد: تنها موضوعی که این روزها می‌تواند بیش از هر مساله دیگری به فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی لطمه بزند قطعی برق است. باید ببینیم اگر مشکلاتی در تامین برق کشور وجود دارد و ناچار به قطعی برق هستیم در کدام یک از بخش‌ها آسیب کمتری به اقتصاد کشور زده می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی ادامه داد: مشکل واحدهای تولیدی و صنعتی به اندازه کافی زیاد است و اگر سیاست قطعی برق برای واحدهای تولیدی و صنعتی ادامه داشته باشد به طور حتم آسیب بیشتری به صنعت کشور زده می‌شود.

رئیس کانون صنایع غذایی ایران با بیان اینکه باید شبکه‌هایی که برق واحدهای تولیدی و صنعتی را تامین می‌کنند شناسایی و مستثنی کرد، گفت: صنایع غذایی باید از سیاست قطعی برق مستثنی شوند چرا که امکان خراب شدن مواد اولیه صنعت غذا در اثر این اتفاق وجود دارد که لطمه بسیار سنگینی به اقتصاد واحدهای تولیدی در این حوزه می‌زند.

مرتضوی با اشاره به اینکه در استان تهران با صرفه جویی دو تا سه درصدی می‌توان به سمتی پیش رفت که برق هیچ یک از واحدهای صنعتی و تولیدی قطع نشود، گفت: بیش از هر جای دیگری باید ادارات و سازمان‌های دولتی و منطقه‌ای در مصرف برق صرفه جویی کنند و حتی اگر در تامین برق مشکل داریم نباید برق واحدهای تولیدی و صنعتی قطع شود.

وی ادامه داد: بخشی از مواد اولیه مورد استفاده در کالاهای اساسی بر سر فرایند قطعی برق از بین می‌رود و واحدهای تولیدی و صنعتی در مرحله ساخت با مشکل مواجه می‌شوند که در نتیجه آن کاهش کیفیت تولید و کاهش بهداشت در صنعت غذاست.

رئیس کانون صنایع غذایی ایران، افزود: مشکل اصلی در ساعات پیک مصرف برق است و اگر برنامه ریزی درستی داشته باشیم، با هشدار و فرهنگ سازی می‌توان موجب کاهش مصرف برق در بین ادارات و دستگاه‌های دولتی و نیز واحدهای مسکونی شد.

برنامه ریزی در مقوله قطعی برق بسیار مهم است و حتی اگر قطعی برق اجتناب‌ناپذیر است باید در مورد زمان قطع برق با واحدهای تولیدی و صنعتی به توافق رسید چرا که فعالیت واحدهای تولیدی در حوزه صنعت غذا، ‌ دارو و ریخته گری و نیز سایر واحدهای تولیدی مشابه به دلیل مشکل به وجود آمده در مواد اولیه طی مرحله ساخت با مشکل از بین رفتن مواد اولیه روبرو می‌شوند.

بر اساس تصمیم اخیر وزارت نیرو قطعی برق در نواحی مختلف و در زمان مشخص در دستور کار قرار گرفته و واحدهای صنعتی و تولیدی نیز از این قضیه مستثنی نشده‌اند.

در این بین اما قطعی برق واحدهای تولیدی و صنعتی که امکان از بین رفتن مواد اولیه آن‌ها طی مرحله ساخت وجود دارد بیش از هر مسئله دیگری واحدهای مذکور را با مشکل مواجه کرده است، اتفاقی که شرایط را برای صاحبان صنایع بسیار سخت کرده و در زمان پیک مصرف که برق واحدهای صنعتی و تولیدی قطع می‌شود، فعالیت آن‌ها متوقف شده و تولیدی صورت نمی‌گیرد علاوه بر این سلامت مواد اولیه تولید این صنایع را نیز با مشکل مواجه کرده است.

آدرس ارتباطی ما

آدرس شرکت : شیراز، کیلومتر 15 جاده شیراز جهرم نرسیده به روستای تفیهان 

آدرس دفتر مرکزی: شیراز -میدان گاز- خیابان جهاد سازندگی- کوچه یک- فرعی 2/5 -پلاک 123

تلفن دفتر مرکزی:07132291410- 32291411-32291412

تلفن: 07137765632-07137020

تلفن مدیریت: 09171183290

واتساپ شرکت :09029028972

کدپستی: 7159185852

آدرس الکترونیکی: yekabas_ dadfar @ yahoo.com

yekabas.info@yahoo.com

در یک نگاه

اخذ گواهی های HACCP, iso 9001, iso 22000 از موسسه  QAL انگلستان نشان از تولید محصولات در سطح استاندارد های جهانی است. در سال 2016 این شرکت به عنوان تخصصی ترین شرکت فرمولاسیون و تولید کننده محصولات و ترشیجات زیتون، استاندارد ملی مربوط به این محصولات را تدوین نمودو به نام خود به ثبت رساند.